KAA

שיתופי פעולה עסקיים ב- 2022

שיתופי פעולה עסקיים הם כלים רבי עוצמה היכולים להצמיח את העסק שלכם ולייצר רעיונות חדשים ומלהיבים. במצב כיום בו יותר ויותר מאיתנו עובדים מרחוק, עסקים רבים כבר החלו להשתמש בשיתופי פעולה פנימיים, כגון שיחות וידאו והודעות מיידיות – מה שמאפשר לצוותים שלהם לשתף פעולה במהירות ובקלות לא משנה היכן הם נמצאים בעולם. אבל איך נראה שיתוף פעולה עסקי יעיל? ואילו כלים צריכים בכדי להשיג זאת?

בואו נסקור יחדיו את היתרונות בשיתוף פעולה עסקי, והצורות השונות בהן הוא מגיע.

group-diverse-people-having-business-meeting | שיתופי פעולה עסקיים

שת"פ עסקי - מהו ?

שיתוף פעולה עסקי הוא מינוף של קשרים פנים וחוץ ארגוניים בכדי לייצר רעיונות, למצוא פתרונות ולהשיג יעדים משותפים עבור העסק. שיתופי פעולה עסקיים מוצלחים חייבים להועיל למשתתפים בהם. בנוסף, שת"פים עסקיים מטפחים תקשורת פתוחה, כנה ופרודוקטיבית.

מאז תחילת המגיפה, פגישות פנים אל פנים נעצרו, ועסקים רבים ראו את היתרונות של שיתוף פעולה מרחוק של צוות בהן יותר ויותר חברות מדווחות על הצלחה ושיפור התקשורת. חברות ציינו רווחה משופרת, תקורה מופחתת ופרודוקטיביות מוגברת כסיבות להמשיך לעבוד מרחוק.

שיתוף פעולה עסקי - יתרונות

ארגונים היוצרים קשרים אסטרטגיים באמצעות שיתופי פעולה עסקיים חווים שפע של יתרונות. כגון:

מפתח יצירתיות

כאשר עובדים מדי יום ביומו במשרד, קל להתקבע בשיטות מיושנות, ולעתים רחוקות להתמודד עם משימות בגישות שונות.  שיתופי פעולה פנים ו- חוץ ארגוניים נכונים מספקים לעובדים דרכים חדשות לפתרון בעיות ולהשלמת משימות.

אם העובדים רוכשים ידע אך שומרים אותו לעצמם, התועלת הפוטנציאלית יורדת. כאשר משותף עם כל חברי הצוות, ההשפעה משמעותית יותר. דיון בממצאים עם אחרים מרחיב את היישום של ידע חדש להקשרים וממדים שונים, ומניע חדשנות

צמצום עלויות

אחת הסיבות הגדולות ביותר לחריגות מהתקציב היא עיכוב בסיום הפרוייקט. 300 שעות בשנה מבוזבזות לעובד בגלל חוסר היעילות. עם זאת, קליטה ומשוב באמצעות שיתוף פעולה עסקי יכולים להיות מתועלים אסטרטגית כדי להמשיך את זרימת העבודה. כאשר מנטרים את הבהרת התפקידים וההתקדמות של הפרוייקט, התהליכים מתייעלים, ומצמצמים את סך כל הזמן, האנשים, המשאבים וההוצאות הדרושות להשלמת פרויקטים בזמן. משוב פנימי וחיצוני משמש בקבלת החלטות לשיפור תהליכי הפיתוח והייצור.

פתירת בעיות באמצעות שת"פ עסקי

ללא קשר לגודל החברה, תמיד יש מקרים שבהם ידיים נוספות יכולות לספק את הדחיפה הנדרשת על פני מכשול צמיחה גדול. עובדים מרוחקים מוסיפים מערכי מיומנויות ייחודיות כדי לזרז תהליכים בתעריפים נוחים, ושיתוף פעולה עסקי מאפשר מעברים חלקים לעובדים מרוחקים ולחברי צוות כאחד. תכנון ותקשורת מרכזיים מפחיתים עבודה כפולה ומבטיחים שחלקי פאזל לא יישכחו. במעקב אחר תהליכים בזמן אמת, שגיאות מזוהות במהירות, ומצמצמות את העבודה מחדש.

יישור קו בין כל בעלי עניין של הפרוייקט

כאשר קווי תקשורת בין ארגון ללקוחותיו, השותפים והספקים שלו פתוחים, ההתאמה בין בעלי העניין (StakeHolders) מושגת בקלות. כל הצדדים מתעדכנים לגבי שינויים בכיוון החברה ומבינים את תפקידם בתמונה הגדולה.

סוגי שיתופי פעולה עסקיים

שיתוף פעולה פנימי

שיתוף פעולה פנימי הוא כאשר יחידים, צוותים ומנהיגים בתוך העסק משתפים פעולה הן במשימות היומיומיות והן בפרויקטים ארוכי טווח. מה שאומר שזאת בעצם מילה אחרת לעבודת צוות. אבל עסקים רבים כבר רואים את היתרונות של שיתוף פעולה מרחוק בתוך החברה שלהם. בהן-  חיסכון בזמן והגברת הפרודוקטיביות.

שיתופי פעולה חיצוניים

שיתופי פעולה עסקיים חיצוניים לובשים צורות רבות. ההחלטה איזה סוג של שיתוף פעולה מתאים לעסק שלכם תלויה במה אתם רוצים להפיק ממנו וכמה זמן אתם רוצים שיימשך.

ברית עסקית

ברית היא הסוג המסורתי של שיתוף פעולה עסקי. בריתות כוללות בדרך כלל שתיים או שלוש חברות שעובדות יחד באופן זמני על ידי שילוב ידע ומשאבים כדי לעמוד במטרה משותפת. זה מצוין לעסקים עם פער בידע או במשאבים שלהם, שברית זמנית עם חברה אחרת יכולה למלא.

שיתוף פעולה

בעיקרו של דבר, שיתוף פעולה הוא שיתוף פעולה עם מתחרים. שיתוף פעולה יכול לחתוך פינות רבות לעסקים מכיוון שהיא מאפשרת להם לחלוק משאבים, להימנע מכפילות עבודה ולייצר לקוחות חדשים לכל הצדדים.

תיק עבודות

שיתוף פעולה פורטפוליו הוא כאשר עסק גדול אחד מנהל שיתוף פעולה רחב עם מספר שותפים חיצוניים קטנים יותר. העסק המנהל המרכזי קובע את הכללים לשיתוף הפעולה ושומר עליו. זה מציע הרבה מהיתרונות של ברית, אבל זה לטווח ארוך ומייצר יותר קשרים בין עסקים.

שיתוף פעולה קהילתי

שיתוף פעולה קהילתי כולל עסקים העובדים עם יחידים או עסקים אחרים בתוך הקהילה שלהם. קהילה יכולה להתכוון הן לקהילה המקומית של העסק שלכם והן לקהילת הלקוחות שלכם. כך, שיתוף פעולה קהילתי יכול לנוע מהצטרפות לשותפויות עסקיות מקומיות ועד לשיתוף פעולה עם משפיעני מדיה חברתית שאוהבים את המוצרים שלך.

רשת

שיתוף פעולה ברשת הוא כאשר קבוצה של עסקים עם מטרות וערכים משותפים עובדת יחד כרשת. עסקים אלה עשויים להיות מתחרים או לא, אבל האינטרסים המשותפים שלהם פירושם שהם יכולים לשתף פעולה בפרויקטים מועילים הדדיים ולקבל גישה למשאבים ולבסיס הלקוחות של זה.

מערכת אקולוגית

מערכת אקולוגית מורכבת משיתופי פעולה ארוכי טווח, עם תלות הדדית בין קבוצת עסקים. החיבורים אינם ודאיים כמו ברשתות, פרוטפוליו או בריתות, אלא עסקים בתוך מערכת אקולוגית.

עוד מאמרים בנושא

פיתוח מוצר טכנולוגי

פיתוח מוצר טכנולוגי בישראל

פיתוח מוצר טכנולוגי בעידן המודרני נתפס כאחד האתגרים המרתקים ביותר בעולם ההייטק, דורש חדשנות, יצירתיות ותכנון אסטרטגי לשילוב טכנולוגיות מתקדמות במוצרים שישנו את פני החיים

למאמר »